Media pembelajaran Word Wall dalam meningkatkan kemampuan mengingat kosa kata bahasa Arab

Authors

  • Fauzia Turohmah Universitas Ibn Khaldun Bogor
  • Elsa Mayori Universitas Ibn Khaldun Bogor
  • Resna Yuliana Sari Universitas Ibn Khaldun Bogor

DOI:

https://doi.org/10.32832/jpls.v14i1.3176

Keywords:

Bahasa Arab, Kosa Kata, Word Wall

Abstract

There are a lot of individuals who have a hard time learning Arabic because teaching methods have not yet reached the point of performing other methods that could be applied in its learning. To achieve in this ability to speak Arabic must be associated with media that can make it easier for students to study or understand. One way to develop a vocabulary in this Arabic. Is to use a wall media. Word wall media is the proper and effective medium to improve Arabic memory. Research methods we use are literature study methods. The objective of this study is to increase the quantity and quality of learners in remembrance of the Arabic vocabulary.

 

Abstrak

Masih banyak individu yang kesulitan dalam mempelajari bahasa Arab dikarenakan metode atau cara mengajar dari seorang guru belum mencapai tahap melakukan metode-metode lain yang mungkin bisa diterapkan di dalam pembelajarannya. Untuk mencapai dalam kemampuan berbahasa arab ini haruslah diikuti dengan media-media yang dapat memudahkan para pelajar agar lebih mudah untuk dipelajari atau dipahami. Salah satu cara untuk dapat mengembangkan kosakata dalam Bahasa arab ini adalah dengan menggunakan media Word Wall. Media Word Wall adalah media yang tepat dan efektif adalah metode studi kepustakaan. Tujuan penelitian ini adalah untuk meningkatkan kuantitas dan kualitas peserta didik dalam mengingat kosa kata bahasa Arab.

References

Callella, T. (2001). Making Your Word Wall More Interactive. Creative Teaching Press.

Cronsberry, J. (2004). Word Wall: A Support for Literacy in Secondary School Classrooms. www.curriculum.org

Mujahidin, E. (2014). Metode Tahfizh Al-Qur'an Bagi Pelajar dan Mahasiswa. Jurnal Pendidikan Islam, 3(1).

Rachmawaty, M. (2017). Peningkatan Kemampuan Membaca Permulaan Melalui Finding Kata. Word Wall). Indria.

Sohibun, F. Y. A. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Virtual Class Berbantuan Goggle Drive. Jurnal Keguruan dan Ilmu Tarbiah, 02(2), 121–129.

Wagstaff, J. M. (1999). Teaching Reading and Writing With Word Wall. U.S.A :Scholastic Inc.

Downloads

Published

2020-08-17

How to Cite

Turohmah, F., Mayori, E., & Sari, R. Y. (2020). Media pembelajaran Word Wall dalam meningkatkan kemampuan mengingat kosa kata bahasa Arab. Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 14(1), 13–19. https://doi.org/10.32832/jpls.v14i1.3176

Issue

Section

Articles