Pengaruh Pertumbuhan Penjualan Dan Likuiditas Terhadap Profitabilitas (Pada Perusahaan Consumer Goods yang Terdaftar Pada BEI Tahun 2006-2011)

Authors

  • Rio Kartika Supriyatna
  • Anwar Rahim
  • Indupurnahayu Indupurnahayu

DOI:

https://doi.org/10.32832/jm-uika.v6i1.17

Keywords:

Sales growth, liquidity, Profitability

Abstract

This research aims to analyze whether or not the variables of sales growth and liquidity have influence to the profitability rate of consumer goods companies in sub sector of foods and baverage department in Indonesia.
This research used multiple regression analysis method to find out the effect of independent variables, which are sales growth and liquidity to the profitability rate (ROA) of the company. Data proces using software Eviews 6
The result of this research shows that sales growth variable can influence a positive significant to profitability amounted 4,233436% of consumer goods company, while liquidity variable can affect a negative significant to profitability amounted 0,214522% influence to profitability of consumer goods company especially in sub sector of foods and baverages that enlist in BEI at the year 2006-2011. The research sales growth and liquidity simoultaneously have an influence to profitability of consumer goods are amounted 67,9247%, the rest is 32,0753 influence by another variable that do not conduct in model in this reseach.

References

Arefianto Doddy, 2012, “ EKONOMETRIKA Esensi Dan Aplikasi Dengan Menggunakan EVIEWS ”, Erlangga. Bursa Efek Indonesia 2013, Laporan Keuangan Emiten, diakses pada 21 April 2013 dari http://www.idx.co.id/

Darsono,2009, “Manajemen Keuangan Pendekatan Praktis”. Cetakan 1. Nusantara Consulting, Jakarta.

Fahmi,2012, “Analisa Kinerja Keuangan”, Cetakan kesatu,Alfabeta, Bandung.

Ghozali, Imam. 2006. “Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS”. Cetakan Keempat : Universitas Diponegoro.

Gujarati N Damodar, 2006, “ Dasar-dasar Ekonometrika Jilid 2 “. Edisi Ketiga, Erlangga.

Hanafi, Mamduh. 2008. “Manajemen Keuangan”. Edisi 1. BPFE. Yogyakarta. Hapsari Ayu, 2007, “Analisis Rasio KeuanganUntuk Memprediksi Pertumbuhan Laba”, Tesis Universitas Diponogoro, Semarang

Harmozo,2009, “Manajemen Keuangan,Berbasis Balanced Scorecard Pendekaan teori,kasus, riset”. Cetakan 1, Edisi 1, Bumiaksara ,Jakarta

Horne, Van, James C. 1998. Prinsip-prinsip Manajemen Keuangan. Buku Dua. Edisi ke-9. Salemba Empat. Jakarta.

Insaini Dwi Yunita, 2011, “Pengaruh Likuiditas Dan Profitabilitas Terhadap Struktur Modal Persuhaan Consumer Goods Yang Go Public Di Bursa Efek Indonesia”, Tesis, Pasca Sarja Universita Norotama, Surabaya

Kasmir, 2010, “Analisa Laporan Keuangan”, Edis Ketiga, Rajawali Pres, Jakarta.

Meythi, En Kwan dan Rusli Linda, 2011, “Pengaruh Likuiditas dan Profitabilitas Terhadap Harga Saham Perusahaan Manufaktur yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia”, Jurnal Bisnis Manajemen dan Ekonomi, Volume 10, No. 2, Mei 2011, hal. 2671-2684 ISSN: 1693-8305.

Downloads

Published

30-08-2018

How to Cite

Supriyatna, R. K., Rahim, A., & Indupurnahayu, I. (2018). Pengaruh Pertumbuhan Penjualan Dan Likuiditas Terhadap Profitabilitas (Pada Perusahaan Consumer Goods yang Terdaftar Pada BEI Tahun 2006-2011). Jurnal Manajemen (Edisi Elektronik), 6(1), 1–13. https://doi.org/10.32832/jm-uika.v6i1.17